Skip to main content

Disangkanya.. Saya viral sebab strategi bisnes..

Yaa... ada yang mengecam..
>> Disangkanya.. Saya viral sebab strategi bisnes..

".. Ala.. Bukan nak cari jodoh pon.. Hanya nak jadikan Alat melariskan barangan.."
.
.
Malah siap caci maki lagi.. Hmmm..
.
.
Terima kasih, syukur rahmat sebab sangka baik buruk macam ni.. mungkin sy boleh perbaiki diri lagi..
.
.
Tapi saya nak betulkan dulu..
.
"..Kalau kita yakin, pada yang maha pemberi rezeki.. Kita niat baik baik.. Allah akan permudahkan usaha kita.. dan Allah beri rezeki yang tak pernah kita sangka sangkakan.."



"..Jika kita akui kita bersaudara, sahabat yang baik.. kita akan menyayangi dan mengasihi sebagaimana mengasihi diri sendiri.."

Kita nak berada dalam side yang menyokong atau mencaci ya?

Jika kita dalam side mencaci.. ia bukanlah ciri sahabat yang menyayangi sahabatnya yang lain..
.
.
Malah ia memutuskan silaturahim..
.


saya..
.
.
Doakan sy kahwin awal tahun dpn ya..
.
.
Saya nak share.. Kenapa ia jadi cam ni..
Yang saya tak pernah expected dalam life..
.
.
Sebab ia bermula dari niat..
Niat saya niat nak ada ikatan yang Halal..
.
.
Baik.. saya cita balik bertahun tahun lalu..
.
Saya pernah niat nak kahwin, saat sy tiada kerja, tiada produk, tiada dikenali ramai pun..

Saya ada biasiswa jerr..
.
.
Banyak kali bakal zaujah reject..
Sebab.. mereka nak..

..puas bujang dulu..
..Nak happy kerja best dulu..
..Nak merasa enjoy gaji besar dlu..
..Mak ayah tak bagi..
..N tak sedia nak kahwin..
.
.
"..Nak approach muslimah lagi la susah.. sbb mereka semua nak jaga ikhtilat.."
.
.
Mungkin bagi dia.. kahwin ni satu benda yang terlalu berat sangat.. Walhal.. tanggungjawab akan dtg saat kita bersedia..
.
.





Berkat niat nak kahwin.. (walaupun di reject beberapa kali..)
.
.
Allah bagi kekuatan diri sy setelah berbulan bulan kecewa dan sedih..
.
.
Sebab wanita yang selalu saya masukkan namanya dalam doa.. Allah uji, ia dtg bkn sebagai jodoh.. tapi ia pergi utk mengajar aku dimana kebergantungan aku pada Allah dan erti ketabahan!

.
.
.



Tidak terhenti disitu.. (..Aku lupakan terus nak cari zaujah zaujah ni..)
.
.
Launch produk kesihatan wanita.. jenama sendiri.. dan jual pakai platform instagram.. Ramai jadi agen dan stokis..
.



.
Alhamdulillah dapat belajar sikit sikit menjual online.. rahsia rahsia meniaga guna instagram..
.
.
Ofcozz laa ramai kawan gelak.. sebab jual produk dalaman wanita.. takpe biarkan jerr dia gelak.. yang penting aku nak belajar meniaga..
.
.

"..first time meniaga online.. yg sebelum ni tak pernah ponn.."
.



.
Lojiknya..
.
Jika lelaki, sanggup tak awak nak ambil cabaran.. jual produk dalaman wanita?

Mulanya tak yakin jgk.. tapi aku redah jerr.. yang penting produk ada demand.. niat aku nak belajar..



dan kini.. semua setiap masalah dalaman wanita.. Aku tau da sikit..

..Masalah keputihan..
..Masalah berbau..
..Masalah gatal gatal ke
..Atau pun nak rapatkan balik

Atas ni aku dah tau, apa bahan herba yg sangat membantu utk masalah atas ni..




"..Kalau kita jual produk paling susah.. InshaAllah lepasni jual produk lain lebih mudah.."
.
.
.
Sebelum tu.. aku mmg aktif program u.. aktif kat universiti dlm multimedia.. selalu buat poster banner bunting backdrobe, video montaj.. after effect dan macam macam lg.. walaupun aku background elektrik..

Tak semestinya tak boleh belajar kan...
Tak lah pro.. tapi boleh laaa..

Aktif jgk multimedia sahabat yadim negeri..



.
.
Hari demi hari.. jodoh semakin dilupakan... kekuatan semakin bangkit..
.
.


Mula mula.. ajar kawan kawan.. makin ramai makin ramai.. lama lama buat training..




Dapat offer ajar kat ipt lain.. Last.. Keliling beberapa ipt malaysia ajar multimedia.. cara buat poster or video..



".. ada jugak invite utk share pengalaman meniaga online.."



Pastu..

Dah kumpul portfolio.. Saya rasa ia bagus utk dikongsikan secara meluas.. saya buat tutorial lengkap n padat.. dan kumpulkan kesemua lebih 40 koleksi design..



Alhamdulillah, produk digital ni meletup letup.. Tak lah meletup macam produk jerung tekemuka..



Tapi boleh laa..

Saya dah tersangat ready nak nikah sbb kewangan da cukup..

Tapi jodoh takderr lagi masa tu...
.
.
Ada pun.. sama da dia tak bersedia.. atau mak ayah tak benarkan..

Aku percaya jodoh Allah tentukan..
InshaAllah jika dia jodoh kita.. Allah akan permudahkan..

Yang susah susahkan tu.. jangan teruskan yaa... nanti takut tersilap jagakan jodoh orang lain rupanya..


.
.
.
Saat ni lah jodoh beribu ribu dtg.. walaupun yg dipilih satu jerrr =)

Apapun.. lau nak nikah.. niat dulu.. InshaAllah Allah permudahkan urusan kita..

Kini menghitung hari.. untuk status yang Halal.. doakan saya.. setelah bertahun kecewa.. harini Allah hadirkan sinar yang amat indah..

Bersyukur, kerana episod cinta ku.. mmg terbelit belit.. adakalanya terkelu lidah nak memahaminya..

Don't be sad.. Allah with u..
Think positive to Allah..
Allah serve something special to u.. that u really never expected!











































Comments

Unknown said…
Assalamualaikum... biasalah..dlm kehidupn ni..tk prnah ada org yg puas hati dgn kehidpn org lain...bersabar..ujian tu tanda Allah masih saygkn kita...saya doakan yg terbaik untuk kita semua..semoga bakal pasangan kita adalah insan yg Allah hntrkn untk kita perbaiki diri...☺☺

Popular posts from this blog

Nostalgia impian dan Harapan Cita-citaku

Assalamualaikum. Selamat Awal Pagi. Mesti korang ingat saya sedang Fresh bangun pagi terus update belog kan ?? Sebab termimpi apa entri yang bakal ditulis ?? hahaha tidak lah sebegitu. Sebenarnya saya belum lagi tidur. Dah biasa dah macam ni. Bagi saya waktu-waktu macam ini sesuai untuk saya menulis entri yang apa sahaja terlintas di benak fikiran ini. Apa perasaan saya sekarang ? Gemuruh atau Risau ? ke gembira ? . Saya nak ceritakan aktiviti harini sebelum ubai sibuk mengupdate entri ini. Firstly berkenaan cita-II ubai. Bila cerita pasal cita-II mesti semua orang suka mengelamun. Aku nak jadi angkasawan lah, nak jadi saintis lah, nak jadi seorang Motivator terhebat lah. Bagus semua itu, kerana prinsip ubai, apa yang kita impikan , apa yang kita cakapkan , itulah akan berlaku sebenarnya. Impian itu cas semangat dan mempengaruhi tubuh badan akal fikiran okay. Okay, dah jauh telajak ni, masa ubai kecik-II dulu ubai pernah terbayangkan yang ubai ini akan jadi saintis berjaya. Cewah! sa

Selepas Viral: Saya datang dengan hasrat, untuk berkahwin dengan anak pakcik

Bakal yang aku jumpa selepas aku viral.. Masa ni bulan 6.. Bulan puasa.. Teringat lagi, dia sungguh sungguh suruh datang berbuka sama sama dgn family dia, sambil sambil tu jumpa mak ayah terus bincang pasal kahwin.. Dalam hati, "..mak aiiihh, terus suh dtg bincang dengan family teruss.. padahal tak kenal lagi ni.. sungguh sungguh tu dah nampak sikit dah.." Dalam ramai ramai wanita.. dia antara yang pertama, terus suruh bincang dengan mak ayah... Antara beribu orang yang sempat aku balas satu satu tu, aku terbuka hati nak bagi no phone aku kat dia.. Kenapa terbuka hati? Itu perancangan Allah.. . . Mulanya mmg stranger, kami tak pernah kenal langsung.. nak stalk kat FB pun tak lepas, sebab masatu takda gambar dia kat FB. . . Dia selalu mesej suruh dtg rumah jumpa mak ayah.. dia kata dia tunggu aku.. . . disebabkan aku bz dah nak praktikal.. ke Kuantan.. aku biarkan saja.. tak dapat memenuhi hasrat berbuka sama sama dengan keluarga beliau.. . . Bukan aku tak nak terim

SEGMEN : Blogwalking & Kenali IPT

Kelik kalau nak Join SEGMEN ni >> Husna Humairah  & Kak Niera Assalamualaikum, Selamat malam, sepetang bersama dalam blog . Wah , segmen ini mampu menarik minat saya lah. Saya sebenarnya blogger baru tau, memang minat join segmen. Tapi tidak lah semua segmen. Sebab percambahan segmen ni sangat drastik, tak sempat saya nak follow satu, demi satu, sebab saya pun sedang sibuk. Ini pun curi masa sikit sebab exited nak join segmen ini [ditulis pada waktu malamnya]. Terima kasih banyak-banyak kepada husna humairah & Kak niera sebab jemput join segmen ini. Emm nak tanya ? adik beradik ea ? nama macam semacam jea ? hehehe. Maaf busy body sikit. Tapi memang hebat lah , sebab idea segmen ini sebenarnya memberi impak positif sebenarnya kepada sesiapa yang membaca, menimbulkan perasaan menarik buat saya untuk menulis lagi =). Terima kasih ya. Bila bercerita pasal IPT "Entry kalian mestilah berunsurkan IPT masing-masing. (samada mengenai pensyarah, atau c