Skip to main content

Awak tak nak taaruf, tapi suruh datang rumah jumpa mak ayah awak..

Seyesly, first awk wassap sy... sy xnk layan.. sy anggap kita tak leh teruskan...



sbb awk ada bg statement tak matang kat org tgh sy, mungkin awak masih muda orangnya.. 😁😁😁😀😀😀..

Tp...

Awak tak putus asa org nya... masih lg tanya kat sy..
Awak tetap hantar whatsapp..

Baca sini >> saya nak kamu bakal imam saya

Tapi sy buat layan tak layan jerr...

Tau tak.. ayat ayat semua tu sy dah siapkan da siap siap..

Pastu awk persoalkan...
Yg awk betul betul nak sy..

Seperti text diatas.. buat sy terharu..

Tapi hati sy degil lg...
Sy malas nak layan..

Masa tu lak da ada mak org approach sy bg pihak anak dia... dia pun sungguh sungguh...
.
.
Hingga lah.. kita mulai snyap...
.
.
Satu hari sy dpt idea.. sy cari awak balik nak rekemen utk adik sy...


Awk tau tak.. sy da gtau semua kat adik sy.. yg awk akan jd bakal adik sy tuu 😬😬😬😬


Last last.. sy ikutkan jerr.. jumpa mak ayah awak.. pun masa tu sy tak la dtg utk sungguh sungguh..

Mana la tahu boleh adjustkan lg utk pihak adik sy..


Bila da sampai uma awak...

Rupanya tidak..

Awak ttap nak saya... awak geleng geleng... yg mana awak tak setuju dgn adik sy.. awk nak sy jgk..

"...huhh... betul sungguh sungguh nak sy ni.."

Yg hati sy mula kuat..lepas mak awak gtau...

..awak ank yg baik..
..ank yg tak nakal..
..rajin..
..mmg apa apa rapat dgn mak dia..


Perghhh... sy terus kuat kat awak...

Pas awak geleng tu..
N harapan mak awak kat sy..

lau ada jodoh dgn ank sy ni..
Jgn sakitkan hati dia..

N pengakuan mak awak, yg awk ank yg baik...


Lepas tu terus sy kata dlm hati..

Ya..Allah.. dalam banyak banyak org yg hadir... awak sorang je yg btul betul sungguh sungguh...


Awak tau tak..

Kesungguhan awak tu.. sy tertarik sgt...

Sy hargai kesungguhan awk..

Sy ada banyak baca quote positif...

"..Jgn fikirkan yg kita bersungguh kat org..
Tapi hargai org yg sungguh sungguh dgn kita..."


Saya ikhlas..
Saya hargai awak..

Sy harap awk nak sy sungguh sungguh luar biasa ni..

Xpernah dlm life sy ada org mcm awk ni..

Sy harap awk mmg btul btl nak saya..

Terima kasih sebab hadir dalam hidup saya =)



Mak saya, sarungkan cincin tunang kat dia.. masa ni aku pun jarang bercakap, sebab dia malu gila nak cakap..



Thankkk, pada pakcik makcik saya yang sanggup turun jauh jauh utk raikan majlis tunang..



Saya duduk luar, bebual dgn orang sekeliling.. ada dari pakcik pakcik dia, ada jgk dari jiran tetangga..



Antara hantaran yg makcik aku buatkan.. aku tak tahu pun apa hantaran tu.. sebab semua makcik aku uruskan..

Tarikh pernikahan saya: 10/12/16
Lokasi: Muar

Update:
InshaAllah nikah n walimah nanti, tokey tokey dari kwan baik sponser.. Semoga murah rezeki sebab sudi sponser..

Pelamin disponser oleh FB: Pelamin Hipster



Photografi disponser oleh FB: Dnova production


Videografi: My Team

Pengumuman:



Lepas kahwin nanti, semua catatan jodoh akan dirakam melalui bait bait penulisan, penuh dengan tips dan inspirasi, pengamatanku..



InshaAllah, semoga sama sama membaca dan terinspirasi. Akan dilancarkan selepas nikah nanti.. dan akan terdapat di semua kedai buku..

Silakan SHARE, sempena pelancaran nanti anda berpeluang jd pembaca pertama saya =)



P/s: aku kena bagitau aku dah tunang.. untuk yang dah tanya dah jumpa ke belum.. untuk menjaga hati kedua belah pihak dan tak salah faham =)

Comments

Popular posts from this blog

Nostalgia impian dan Harapan Cita-citaku

Assalamualaikum. Selamat Awal Pagi. Mesti korang ingat saya sedang Fresh bangun pagi terus update belog kan ?? Sebab termimpi apa entri yang bakal ditulis ?? hahaha tidak lah sebegitu. Sebenarnya saya belum lagi tidur. Dah biasa dah macam ni. Bagi saya waktu-waktu macam ini sesuai untuk saya menulis entri yang apa sahaja terlintas di benak fikiran ini. Apa perasaan saya sekarang ? Gemuruh atau Risau ? ke gembira ? . Saya nak ceritakan aktiviti harini sebelum ubai sibuk mengupdate entri ini. Firstly berkenaan cita-II ubai. Bila cerita pasal cita-II mesti semua orang suka mengelamun. Aku nak jadi angkasawan lah, nak jadi saintis lah, nak jadi seorang Motivator terhebat lah. Bagus semua itu, kerana prinsip ubai, apa yang kita impikan , apa yang kita cakapkan , itulah akan berlaku sebenarnya. Impian itu cas semangat dan mempengaruhi tubuh badan akal fikiran okay. Okay, dah jauh telajak ni, masa ubai kecik-II dulu ubai pernah terbayangkan yang ubai ini akan jadi saintis berjaya. Cewah! sa

Selepas Viral: Saya datang dengan hasrat, untuk berkahwin dengan anak pakcik

Bakal yang aku jumpa selepas aku viral.. Masa ni bulan 6.. Bulan puasa.. Teringat lagi, dia sungguh sungguh suruh datang berbuka sama sama dgn family dia, sambil sambil tu jumpa mak ayah terus bincang pasal kahwin.. Dalam hati, "..mak aiiihh, terus suh dtg bincang dengan family teruss.. padahal tak kenal lagi ni.. sungguh sungguh tu dah nampak sikit dah.." Dalam ramai ramai wanita.. dia antara yang pertama, terus suruh bincang dengan mak ayah... Antara beribu orang yang sempat aku balas satu satu tu, aku terbuka hati nak bagi no phone aku kat dia.. Kenapa terbuka hati? Itu perancangan Allah.. . . Mulanya mmg stranger, kami tak pernah kenal langsung.. nak stalk kat FB pun tak lepas, sebab masatu takda gambar dia kat FB. . . Dia selalu mesej suruh dtg rumah jumpa mak ayah.. dia kata dia tunggu aku.. . . disebabkan aku bz dah nak praktikal.. ke Kuantan.. aku biarkan saja.. tak dapat memenuhi hasrat berbuka sama sama dengan keluarga beliau.. . . Bukan aku tak nak terim

SEGMEN : Blogwalking & Kenali IPT

Kelik kalau nak Join SEGMEN ni >> Husna Humairah  & Kak Niera Assalamualaikum, Selamat malam, sepetang bersama dalam blog . Wah , segmen ini mampu menarik minat saya lah. Saya sebenarnya blogger baru tau, memang minat join segmen. Tapi tidak lah semua segmen. Sebab percambahan segmen ni sangat drastik, tak sempat saya nak follow satu, demi satu, sebab saya pun sedang sibuk. Ini pun curi masa sikit sebab exited nak join segmen ini [ditulis pada waktu malamnya]. Terima kasih banyak-banyak kepada husna humairah & Kak niera sebab jemput join segmen ini. Emm nak tanya ? adik beradik ea ? nama macam semacam jea ? hehehe. Maaf busy body sikit. Tapi memang hebat lah , sebab idea segmen ini sebenarnya memberi impak positif sebenarnya kepada sesiapa yang membaca, menimbulkan perasaan menarik buat saya untuk menulis lagi =). Terima kasih ya. Bila bercerita pasal IPT "Entry kalian mestilah berunsurkan IPT masing-masing. (samada mengenai pensyarah, atau c